Foto: Antonia Sehlstedt/Försvarsmakten

Bekant ansikte ny kommunikationsdirektör

Det pågår mycket verksamhet för närvarande och vi upplever att informationsflödet från Försvarsmakten ser ut att öka. Det är bra och mäkta välkommet eftersom närvaro, inte minst vad gäller media, är av stor vikt med effekter för förståelse, kunskap och samling.

Alldeles nyss var det dessutom skifte på posten som Försvarsmaktens kommunikationsdirektör då Brigadgeneral Peder Ohlsson tog över efter avgående Mats Ström.

Många känner igen Peder Ohlsson. Han kommer närmast från uppdraget som ställföreträdande marinchef och ur hans bakgrund noterar vi bland annat tidigare uppdrag som chef för amfibieregementet, Konungens respektive Kronprinsessans adjutant, chef i utlandstjänst i Tchad, Centralafrikanska republiken och Afghanistan, samt flera positioner på Högkvarteret.

Nu ser han fram emot att sätta sig in i den nya utmaningen och poängterar värdet av såväl extern som intern kommunikation i all verksamhet. Det bådar gott!

Försvarsmakten – Webb, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Linkedin

Kommunikationsavdelningen

Kampanjer

Läs även Semper Miles: Varsam informationsspridning och ögon och öron öppna och Växande allmänt intresse för Försvarsmakten på nätet samt Försvarsmaktens bloggportal stängs, styrs upp och görs om och Chefer som känns igen från förr och nu

(Bilden: Brigadgeneral Peder Ohlsson, Försvarsmaktens kommunikationsdirektör. Beskuren bild. Foto: Antonia Sehlstedt/Försvarsmakten.)

– New Chief of Communications and Public Affairs for the Swedish Armed Forces

[Denna, och våra andra artiklar, är fri att ladda ner och använda om källan SemperMiles.se framgår/anges]